خسروی سهل آبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیته ی آموزش وپرورش در ارتباط با این طرح گفت :
هیات امنایی که در این طرح ارائه شده در مراکز استانها و شهرستان بر اساس آئین نامه و ضوابط قانون انتخاب و در تدبیر و برنامه ریزی نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اختیاراتی شبیه هیات امنا در دانشگاه ها دارند
نماینده مردم تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه با اشاره به اینکه این طرح موافقین و مخالفین دارد گفت :موافقین معتقدند اجرای این طرح باعث شفاف سازی اعتبارات آموزشی و پرورشی ،ساماندهی نیروی انسانی ، جذب و بکار گیری نیروی انسانی بصورت بومی و منطقه ای ، دقت در تدبیر هزینه ها و اعتبارات آموزش و پرورش ،توسعه ی مشارکت و تمرکز زدائی و افزایش اختیارات مراکز استانها و شهرستان ها خواهد بود.
وی در ادامه افزود: موافقین این طرح معتقدند که این طرح باعث عدالت آموزشی و توزیع اعتبارات بر اساس شاخص های شخصی و افزایش کیفیت آموزشی در مناطق محروم و شهرستان ها خواهد بود.
دکتر خسروی در ادامه گفت : البته تمام موافقین طرح معتقد به کارشناسی بیشتر و رفع اشکالات طرح هیات امنایی در وزارت علوم و دانشگاه هاو اجرای ازمایشی و استعانت از فرهیختگان و اندیشمنان تعلیم و تربیت و فرهنگیان عزیز است.
نائب رئیس کمیته ی آموزش وپرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت : مخالفین طرح معتقدند تغییرات پیوسته در نظام آموزش وپرورش در چندساله ی اخیر باعث اشکالاتی شده و فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیاء محترم به این تغییرات نظر مساعدی ندارند.
وی گفت مخالفین این طرح معتقدند احتمال ورود دسته بندی های سیاسی در هیات امنا ، حساسیت زیاد آموزش و پرورش وضرورت دقت وتدبیر جامع و کاملی نسبت به تغییرات در این حوزه ی مهم و حیاتی از مسائلیست که باید مدنظر قرار گیرد .
دکتر خسروی همچنین در پایان از کلیه فرهیختگان و اندیشمندان بویژه معلمان عزیز که معماران اصلی تعلیم و تربیت هستند خواست با بررسی کارشناسانه طرح ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازند